وبلاگ

حسابداری

آموزش خزانه داری

  |   دسته‌بندی نشده   |   بدون دیدگاه

خزانه در واقع محل جمع آوری و تمرکز نقود دولتی ، درآمد های عمومی و اختصاصی و همچنین دریافت و پرداخت ها است. شرکت ها و موسساتی که گردش مالی و ورود و خروج وجه نقد، چک و اوراق بهادار در آن بالا باشد، یک واحد در حسابداری ایجاد می نماید که بنام واحد خزانه داری معرفی می شود.
آنچه از حسابداری خزانه بر می آید، دریافت و پرداخت وجه نقد و اوراق بهادار می باشد. وجه نقد مهم ترین و ریسک پذیر ترین دارایی جاری شرکتها و سازمان ها به حساب می آید که به دلیل حساسیت بالای آن، نیازمند ایجاد کنترل های داخلی قوی جهت حفظ و نگهداری آن است.
از طرفی در عملیات دریاقت و پرداخت در رابطه با این دارایی وجود دارد که برای تصدی مسئولیتی در این حوزه این نیاز وجود دارد که فرد با عملیات حسابداری دریافت و پرداخت وجه نقد آشنا شود این دوره زمینه لازم جهت انجام عملیات خزانه داری را برای شما فراهم می کند.

آموزش نرم افزارخزانه داری

آموزش نرم افزار خزانه داری یک مرور کامل از عملکرد خزانه شرکتی از مدیریت پول نقد، دریافتنی، مدیریت ریسک پرداختی و سرمایه گزاری شرکت را فراهم می کند.
موسسه حسابداری پارس ایتوک کوش مهر در کرج و تهران دانش و بینش تئوریک را با تمام جنبه های عملکرد خزانه و فعالیت ها با نمونه های واقعی نرم افزار های حسابداری ترکیب می کند تا بتوانید اصول اصلی را به کار خود مرتبط کنید.
هدف از آموزش نرم افزار حسابداری خزانه در زمینه های اصلی و فعالیت های خزانه داری امور مالی شرکت ها ، مدیریت پول نقد و مدیریت ریسک مالی است.آموزش نرم افزار حسابداری خزانه داری شرکت کمک می کند نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت کارکنان ، تامین کنندگان یا سهامداران را مدیریت کند.
همچنین می توانند برای مدیریت خطرات مربوط به نقدینگی، ردیابی سرمایه گذاری و بدهی، بعد از آموزش نرم افزار حسابداری و تسلط بر ثبت و گزارشات پیچیدگی های مالی را تسهیل کنند بنابراین مدیران و حسابداران برای پیگیری توانایی شرکت برای تبدیل دارایی های خود به پول نقد نیازمند آموزش نرم افزار حسابداری خزانه داری هستند تا بهترین شکل مدیران ارشد و صاحبان شرکت ها بتوانند برای بهبود استراتژی مالی شرکت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی با سهامداران اقدام کنند.

خزانه داری یک عملیات نقدی

حساب های صندوق و تنخواه گردان و بانک حسابهای نقد هر موسسه و یا شرکت می باشند و هرگونه واریز و برداشت و یا انتقالی بین این حسابها عملیات نقدی می باشد.
عملیات نقدی در همان تاریخ وقوع ثبت می گردد و طی یک عملیات نقدی یک حساب بدهکار و یک حساب بستانکار می شود یکی از طرف حسابها ممکن است حسابی غیر از با نک و تنخواه باشد ، مثلا پرداخت از جاری شرکا به صندوق یا واریز به بانک توسط بدهکاران تجاری.

خزانه داری و حفظ اسناد مالی

خزانه داری به عنوان یکی از ارکان مهم ثبت و نگهداری تمامی دریافت ها و پرداخت ها ، کنترل تمامی گردش های مالی که منجر به دریافت و پرداخت می گردد ، می شود. امروزه به جهت گستردگی تراکنش های مالی در شرکت ها و سازمان ها ، برای نظارت دقیق و یکپارچه به سیستم های خزانه داری بیشتر از قبل توجه می شود.

مدیریت اسناد دریافتنی و پرداختنی ثبت وضعیت چک ها، کنترل اقلام باز اسناد پرداختنی، دریافتنی و … از مکان هایی است که خزانه داری در اختیار مدیران و حسابدارن قرار می دهد. برای ثبت صدور چک بانک یا اسناد پرداختنی ، پرداخت کننده و اشخاص یا صندوق دریافت کننده هستند .
اگر اشخاص و یا کارکنان به عنوان دریافت کننده باشند ثبت سند بصورت زیر انجام می گیرد. اگر چک روز صادر گردد حساب بانک بستانکار می گردد و اگر چک مدت دار با شد اسناد پرداختنی بستانکار می شود .

اسناد دریافتنی یا پس از استعلام از با نک به پرداخت کننده عودت می گردند و یا واگذار می شوند واگذاری چک یا به با نک می باشد و یا به شخص، اصطلاح خرج چک گفته می شود. چک واگذار شده به با نک خود یا وصول میشود و یا برگشت میخورد.
جهت ثبت اسناد دریافتنی دریافت کننده ( کلیه اسناد دریافتنی ) بدهکار می شود و پرداخت کننده بستانکار می شود . در زمان ثبت سند پرداخت غیر نقد مانند ثبت اسناد پرداختنی عمل می کنیم با این تفاوت که با نک در قسمت بستانکار در سر فصل دارایی های جاری موجودی نقد و بانک قرار می گیرد .در زمان وصول چک اسناد پرداختنی بدهکار و حساب پرداخت کننده بستانکار می شود.
در کل اسناد پرداختنی واسط حسابی جهت کنترل حساب چکهای پرداختی می باشد.
چنانچه چک برگشت بخورد این مرحله ثبت می گردد و ثبت سند آن درست برعکس سند پرداختنی است و جهت دریافت اصل چک نوع بانک ، دریافت کننده و اینکه چک در کدام صندوق قرار گرفته است ، باید مشخص گردد .شخص یا حساب دریافت کننده چک بستانکار و حساب پرداختنی بدهکار میگردد .

بدون نظر

ارسال دیدگاه

Call Now Button